حمید و هدا

هدا دادا
دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶ ق.ظ

چگونه خودتان را توسعه دهید؟

رشد و توسعه فردی

در این فرآیند یاد می‌گیرید که توانایی‌ها و قابلیت‌هایتان را بهبود دهید، هدف از این قابلیت‌ها را در زندگی پیدا کنید و از آن‌ها برای استفاده از حداکثر پتانسیل‌هایتان استفاده کنید. اما اهمیت توسعه فردی در زندگی شما چقدر است؟ اصلا در زندگیتان جایی دارد؟ یا اینکه حس می‌کنید در جنبه‌های مادی زندگی گیر افتاده‌اید و قرار نیست به جایی برسید؟ در زندگی اکثر ما زمانی است که معتقدیم داشتن یک زندگی بهتر امکان پذیر است و رویای رسیدن به چیزهای بزرگ و داشتن یک زندگی با ارزش و با هدف را داریم. اما ممکن است خستگی و سرخوردگی این رویاها را کمرنگ یا حتی نابود کرده باشد. حالا دیگر به یک زندگی متوسط عادت کرده‌ایم و با آن می‌سازیم.

قدم اول این است که یک نگاه صادقانه به زندگی و شرایطتتان بیندازید و ببینید چه چیزهایی باید تغییر کنند. بعد نقشه بکشید که چطور این تغییرات را انجام دهید. مسلما انجام هر کار باارزشی به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، پس اگر می‌خواهید زندگیتان را تغییر دهید باید بدون وقفه تلاش کنید که گاهی خیلی هم آسان نیست.

مهم نیست که امروز کجا هستید، در حال حاضر مهم‌ترین موضوع وارد کردن رشد و توسعه فردی به زندگی و ادامه همیشگی آن است. البته این تصمیم با شماست، شمایید که تصمیم می‌گیرید می‌خواهید رویاهایتان را دنبال کنید یا به همان زندگی خسته کننده همیشگی ادامه دهید. طلوع هر روز فرصتی برای گرفتن تصمیمات جدید و بهتر کردن زندگی است.

 روی توسعه‌فردی برنامه‌ریزی می‌کنید و اینکه چطور در مقایسه با خودتان بهترین باشید. وقتی که این کار را می‌کنید، روابط، کار، زندگی خانوادگی و حس کلی شما درمورد زندگی روبه‌راه‌تر می‌شود. البته به این معنی نیست که هیچ مشکل و مانعی در زندگی شما وجود نخواهد داشت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۸
رضا کامرون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی